İbrahim Ayhan’dan beden-bellek sergisi

Sanatçı İbrahim Ayhan, nakış tekniğiyle, kendine zemin olarak seçtiği beze, yaşadığı coğrafyada şahitlik ettiği DEQ kültürünü ‘’beden-bellek’’ ikilisini içkinleştirerek tamamladığı bir sergiyle bu sefer sanatseverlerin karşısına çıkıyor.

İbrahim Ayhan’dan beden-bellek sergisi
İbrahim Ayhan’dan beden-bellek sergisi
Selman Güneş
  • Yayınlanma11 Mayıs 2024 10:02
  • Güncelleme11 Mayıs 2024 10:22

Sanatçı İbrahim Ayhan, nakış tekniğiyle, kendine zemin olarak seçtiği beze, yaşadığı coğrafyada şahitlik ettiği DEQ kültürünü ‘’beden-bellek’’ ikilisini içkinleştirerek tamamladığı bir sergiyle bu sefer sanatseverlerin karşısına çıkıyor.

Sanatçı İbrahim Ayhan’ın ikinci kişisel sergisi ‘’Belleğimde Bir Yer’’, ilk sergisi ‘’Bedenimde Bir Yer’’den sonra nakış tekniğiyle, kendine zemin olarak seçtiği beze, yaşadığı coğrafyada şahitlik ettiği DEQ kültürünü ‘’beden-bellek’’ ikilisini içkinleştirerek tamamladığı bir sergiyle devam ettiriyor.

‘’Belleğimde Bir Yer’’ ‘’Senin ismindir aşk kitabının levhası Senin ismindir aşk kaleminin nakşı Nakşın olmazsa kalemin nakşı kalır ham Adın olmazsa yazılan kitap olmaz tamam’’ (Ehmedê Xanî- Mem ile Zin, Giriş – 1/3 ve 1/4) Sanatçı İbrahim Ayhan’ın ikinci kişisel sergisi ‘’Belleğimde Bir Yer’’, ilk sergisi ‘’Bedenimde Bir Yer’’den sonra nakış tekniğiyle, kendine zemin olarak seçtiği beze, yaşadığı coğrafyada şahitlik ettiği DEQ kültürünü ‘’beden-bellek’’ ikilisini içkinleştirerek tamamladığı bir sergiyle devam ettiriyor. Bedenden belleğe akan bir tekleşmeyle yüzleşeceğimiz bir tamamlayış. Eserlerde hem DEQ yapan bedeni hem de DEQ motiflerini göreceğimiz bir tekleşmeyi de ayrıca görüyoruz.

Sanatçı İbrahim Ayhan’ın  DEQ kültürünü ‘’beden-bellek’’ i sergisi Mardin Müzesi yanında kültür sanat evinde sanatseverleri bir ay boyunca ağırlayacak.