Reklam

MARDİN 1969 SPOR’UN ŞAMPİYONLUK HİKAYESİ…

Diyarbakır’da yapılan finalde Mardin1969 spor rakibii Muşspor’u 2-1 yenerek şampiyonluk kupasına uzandı ve 1.lige yükselme başarısını gösterdi ,mütevazi bütçe ve akıllı yönetim başarısıyla gelen şampiyonluk.

MARDİN 1969 SPOR’UN ŞAMPİYONLUK HİKAYESİ…
Selman Güneş
Yayınlanma

17:22 - 11 Mayıs 2026

Güncelleme

17:22 - 11 Mayıs 2026

Okuma Süresi

4 dakika

Türkiye 2.lig Kırmızı grupta ligi ikinci sırada tamamlayan ve play off ta  Kahramanmaraş lstiklal spo”u penaltı atışlarında eleyen Mardin 1969 spor ile Aliağa Fk, yine penaltı atışlarında eleyen Muşspor ile finalde Diyarbakır da karşı karşıya geldi. maç boyunca üstün bir futbol ortaya koyan Mardin1969spor rakibini 2-1 yenerek şampiyonluk kupasına uzandı ve 1.lige yükselme başarısını gösterdi ,mütevazi bütçe ve akıllı yönetim başarısıyla gelen şampiyonluk artık 1.ligde dev bütçeli takımlarla mücadele edecek, bir düzeye geldi.

bu başarı hikayesinin ilk başlangıç dönemini bir hatırlayalım, bildiğiniz gibi efsane Mardinspor şansız ve sahipsizlikten, kötü bir şekilde küme düşmüş ve sonradan amatör kümeye düşmüştü, kulübün çok borcu vardı, ve tekrardan toparlama imkanı kalmamıştı, sonrasında Mardin büyükşehir belediye, başak spor adları vali beyin desteği ile bal liginde mücadeleler verildi, Mardin 1969Spor adı altında Nasır Duyan başkanlığında yeni yönetim oluşturuldu, yönetimde genç ve deneyimsiz bir yönetici olan Rıdvan Aşar’da yer alıyordu, takım bal ligine şampiyon olurken 3.ligde oynamaya hak kazandı, genç yönetici Rıdvan Aşar biraz da tecrübe kazandı, saha da hırsı, Mardin maçlarında hakem hatalarına anında sert tepki gösteriyordu, neticede cezalar alıyordu yönetim kurulu başkanı olarak 3.ligde iyi işlere imza attı, aslında beklenti 3.ligde kalıcı olmaktı, ancak Aşar bununla yetinmedi çok sayıda teknik adam ve futbolcuları takıma kazandırdı, Veysi Duyan gibi önemli futboldan anlayan köklü bir aileden gelen başarılı bir iş insanı da yönetime girdi, artık başarı için kenetlenme zamanı gelmişti, ilk sezonunda 3. lig şampiyonluğu geldi. 2.lige yükselmek, büyük başarıydı, beklenti yine bu ligde kalıcı olmaktı. teknik direktör Ahmet Cingöz ile ilk maçlar da istenilen sonuçlar alınmıyordu, ancak yavaş yavaş lige adapte oldu, ve başarılı sonuçlar alınmaya başlandı, herşey yolunda gidiyor, takımda liderlik koltuğuna oturmuştu, ancak bahis soruşturmasında takımın  ilk on birnden 9 futbolcu ceza yedi, takım büyük darbe yedi, buna rağmen takım yedek kadroyla mücadelesini sürdürdü, ancak son darbe teknik direktörü Ahmet Cingöz’e bahis’ten ceza gelince işler kötü şekilde değişti, üst üste puan kayıpları ve neticesinde Ahmet Cingöz ile yollarını ayıran Mardin1969 spor doğru bir tespit ile deneyimli teknik direktör Bülent Akan ile anlaştı, çok isabetli olan hoca değişikliği takıma olumlu olarak yansıdı ve üst üste galibiyetler seriler yakalandı, bu dönemde Şahverdi ve Ahmet Ülük başta olmak üzere diğer futbolcularda da oyun ve mücadele gücü zirve yaptı.

basın toplantılarında teknik direktör Bülent Akan’ın açıklamaları, tecrübesi dar kadro ile başarısını konuşuyorduk, mütevazi kişiliği ile herkesin takdirini kısa sürede topladı, aslında Bülent hocanın özellikle play off’larda’ki başarısı zaten ortadaydı. bir toplantıda özellikle şu soruyu sormuştum: hocam Mardin 1969Spor ve diğer Mardin takımlar sezonda çok başarılı olduğu dönemlerde play off lar hep kaybeden takımlardı,  yani sonunu getiremiyorlardı.

 

Bülent hocaya kendinden emin şekilde, mevcut kadroya göre iyi plan iyi takdikler ve iyi motivasyonla ile kazanılmayacak başarı yoktur. biz çok rahatız diyordu,  gerçekten de öyle oldu takım oyunu çok yukarılara taşındı, özellikle Muşspor maçında çok iyi bir oyun ortaya konuldu ve haklı bir galibiyet alındı, öne çıkan futbolcuları saymaya gerek yok. takım oyunu belirleyici oldu, sonuçta 1. ligde Bülent Akan’ın transfer listesi ve yapacağı kampla çok iyi bir takımın oluşacağına, inanıyoruz, bize bu sevinci yaşatan Mardin 1969Spor yönetimine, teknik direktör Bülent Akan ve ekibine futbolculara, takıma destek veren başta vali Tuncay Akkayun, Hacı Şakiroğulları Mahmut ve Kenan Duyan olmak üzere tüm sponsorlara bir Mardin sevdalısı olarak kendi adıma şükranlarımı sunuyorum. 1.ligde üstün başarılar diliyorum.


Bir Yorum Ekle

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir